|
Post by Cecilia on Dec 6, 2014 19:46:15 GMT 1
Kei Gale. Okay, det var fair nok, at fyren havde skiftet navn. Det ville Alex nok også have gjort. "Et dæknavn?" spurgte Alex, mest for at føre samtalen videre, men egentlig også fordi han syntes det var interessant.
|
|
|
Post by EK on Dec 6, 2014 20:18:02 GMT 1
Han nikkede, "ja... Kei er ikke fedt at være kendt som" grinte han. "Alex er derimod noget flottere" sagde han med et smil. Han så igen ned på papiret. Han kunne ikke finde ud af at lave noget specielt, så han så lidt efter de andre.
|
|
|
Post by Cecilia on Dec 6, 2014 21:48:38 GMT 1
"Ved du, hvor det stammer fra? For det lyder specielt", indrømmede Alex med et venligt smil og foldede hjertet videre med de store klodsede fingre. "Det kan vi godt sige. Det er bare på ingen måde specielt", påpegede han med et smil. Men han havde nu trods alt valgt det af den grund.
|
|
|
Post by EK on Dec 7, 2014 18:10:04 GMT 1
Han prøvede at gøre efter Alex. Egentlig var det underligt st lave pynt efter en blind, men Alex virkede til at have styr på det. "Jeg går ud fra at du mener Kei?" Startede han. "Det er Japansk" sagde han, og kunne ikke holde et lille grin tilbage. Det lød fuldstændig latterligt. "Begge mine forældre er skøre i bolden når det kommer til navne" forklarede han. "Altså, ingen i min familie har rødder i Japan" smilede han.
|
|
|
Post by Cecilia on Dec 7, 2014 19:10:39 GMT 1
Alex nikkede med et smil af hans ord, da det var Kei, han havde ment. Ved hans første forklaring forestillede Alex ham med det samme som asiatisk, men da han fortsatte faldt det billede igen. Det var næsten det værste. Han skulle forstille sig personerne, uden at vide, om det egentlig passede. "Betyder det så noget specielt, siden det var lige det, de valgte at kalde dig?" spurgte han for at føre samtalen videre.
|
|
|
Post by EK on Dec 7, 2014 20:44:43 GMT 1
Han smilte, "overhovedet ikke" sagde han som svar. "Ikke den mindste betydning." Spider synes at det er totalt åndsvagt. Hvorfor skulle deres åndsvage forældre også give dem sådan nogle latterlige navne. "Har du noget familie?" Spurgte Spider, for at samtalen ikke bare skulle handle om ham.
|
|
|
Post by Cecilia on Dec 7, 2014 20:57:33 GMT 1
Alex rystede opgivende på hovedet. "Det lyder... meget underligt så. Kei af alle navne?" sagde han med den rolige stemme og et smil på læberne. Hvis der var betydning, kunne han forstå det. Hvis ikke - nej. "Ja. Jeg har mine forældre", svarede Alex roligt, da det var et emne, han sagtens kunne snakke om.
|
|
|
Post by EK on Dec 7, 2014 21:07:01 GMT 1
Han smålo lidt. Alex svarede ham så. "Hvad laver dine forældre så?" Spurgte han for at føre samtalen videre. Han kunne nu meget godt lide Alex. Han virkede som en flink dyr der var til at snakke med.
|
|
|
Post by Cecilia on Dec 7, 2014 21:08:49 GMT 1
Alex fandt stadig ikke spørgsmålene for nære, da det uden tvivl var noget, han kunne svare på. "Min far bokser og min mor sejler", svarede han med et smil og foldede videre på julehjertet i sine hænder.
|
|
|
Post by EK on Dec 7, 2014 21:13:38 GMT 1
Spider nikkede. "Det lyder som nogle rare forældre" måtte han erkende. Hvordan mon det ville være at have forældre man kunne lide? "Hvordan kan det så være du er havnet her?" Spurgte han med et lille smil.
|
|
|
Post by Cecilia on Dec 7, 2014 21:49:22 GMT 1
Alex nikkede, det var de helt klart. Eller hans mor var i hvert fald, det var lidt op og ned med hans far. Men Alex havde lært at leve med det, så det var godt. "Det... Snakker jeg helst ikke om", endte han med et sige, da det var et af de spørgsmål, han helst ikke ville svare på. Han rakte ud og prøvede at få fat i noget nyt papir.
|
|
|
Post by EK on Dec 7, 2014 22:01:35 GMT 1
Spider nikkede blot. Han holdte øjnene på Alex, og da Alex prøvede at få fat på noget nyt papir, skinnende Spider der straks mod ham. Helt uden at tænke mere over det. "Fair nok" svarede han roligt. Egentlig kom det vel heller ikke nogen ved? Altså ham og Flipper havde jo også digtet lidt. Dog af andre grunde, men pointen var vel den sammen i bund og grund. Til trods for han overbevisning, så var han alligevel ret nysgerrig.
|
|
|
Post by Cecilia on Dec 7, 2014 22:10:18 GMT 1
Alex smilede taknemmeligt, da Spider valgte at acceptere det. Så slap han for alle bortforklaringerne. Han fangede noget papir mellem sine fingre og trak det over til sig. "Hvilke farver?" spurgte han, da han fandt ud af, at der var to stykker.
|
|
|
Post by EK on Dec 8, 2014 7:02:23 GMT 1
Spider så op fra hans eget papir. "Rød og grøn" svarede han så. Det var egentlig underligt at han var blind. Kunne man tillade sig at spørge ind til det? Spider blev hurtigt enig med sig selv om, at det kunne man godt. Så måtte han jo sige nej, hvis det kom for tæt på. "Hvordan er du blevet blind? Hvis jeg må spørge" spurgte Spider. Han fik faktisk hans papir til at ligne lidt nu.
|
|
|
Post by Cecilia on Dec 8, 2014 16:19:24 GMT 1
Alex nikkede, nu havde han endelig fået fat i det rigtige. Det var rigtig julefarver. Han begyndte at klippe papiret ud til at kunne folde endnu et julehjerte. Endnu en gang var det et lidt for person ligt spørgsmål, men han kunne da godt svare. "Det skete bare", sagde han som et nemt svar. Det var jo bare sket, at han pludselig valgte at tage bindet på.
|
|
|
Post by EK on Dec 8, 2014 19:59:05 GMT 1
Spider trak på skuldrene. "Okay" smågrinte han. Skete bare? Nå hvad. Der var så meget der bare skete, så det var vel i bund og grund ikke så underligt. Han fik lavet de to ting der skulle blive til et julehjerte senere. Hvordan man så gjorde videre hen, havde han ikke en anelse om.
|
|
|
Post by Cecilia on Dec 8, 2014 21:55:10 GMT 1
I det mindste accepterede han det svar, det var Alex virkelig taknemmelig for. Han havde det nemlig ikke specielt godt med at komme med den lange forklaring, for så ville det også involvere grunden til, at han kom herind og den skulle absolut ikke ud. Aldrig. "Hvad med dig? Har du nogle særheder, du gerne vil dele?" spurgte Alex for at føre en samtale videre.
|
|
|
Post by EK on Dec 8, 2014 22:19:08 GMT 1
Spider så op på Alex igen. "Særheder?" Sagde han ironisk. "Dem har jeg ikke." Han prøvede at hoppe ind der hvor Alex var nået til med hans pynt. "Jeg har en tvilling" startede han. "Jeg ved dog ikke om det tæller? Han er sær, så nogle mener at jeg også er, eftersom vi har samme DNA" smålo han.
|
|
|
Post by Cecilia on Dec 8, 2014 22:23:56 GMT 1
Alex kunne ikke helt høre, om fyren rent faktisk mente det, eller bare sagde det i sjov, for han havde lært, at der var en del folk, som ikke bare sagde tingene ligeud. Det var meget forvirrende. "Virkelig? Kan særhed da sætte sig på generne?" spurgte Alex med det venlige smil, selvom det lød noget mærksværdigt. Men på den andne side, han havde ikke rigtig hørt efter i biologi, så det sagde nok en del.
|
|
|
Post by EK on Dec 9, 2014 6:49:32 GMT 1
Han så på Alex, "aner det ikke, men så er jeg ikke den eneste" grinte han. Han vidste ikke om man kunne arve disse gener. Altså mennesker så har haft psykisk suge i familien, har jo nemmere ved selv at blive en, så mon ikke det gør til en vis grad?
|
|