|
Post by Cecilia on Dec 9, 2014 21:54:26 GMT 1
Han smilede til ham, da det egentlig gav meget mening på den måde. Roligt fik han flettet sit hjerte og lagde det over til de to andre. "Hvad laver du så for noget juleklip?" spurgte Alex venligt, men også nysgerrigt.
|
|
|
Post by EK on Dec 10, 2014 7:07:19 GMT 1
Spider sad tilbage med det uflettede hjerte. Alex var allerede færdig. "Jeg prøvede at lave noget magen til dit, men jeg er stået lidt af" sagde han, og kunne ikke holde et lille grin tilbage.
|
|
|
Post by Cecilia on Dec 10, 2014 20:13:13 GMT 1
Da Apider grinede undslap en lykkelig brummen også Alex. Han elskede, når folk lo, det var der bedste. "Skal jeg lære dig, hvordan man laver et?" spurgte han venligt og trak noget mere papir over til sig.
|
|
|
Post by EK on Dec 10, 2014 21:33:41 GMT 1
Hans grin gik over i et smil. "Meget gerne!" Svarede han takkende for hans tilbud. Han gjorde klar til at følge med og gøre det samme som Alex.
|
|
|
Post by Cecilia on Dec 10, 2014 21:47:30 GMT 1
Alex smilede til ham og nikkede. "Du starter med at klippe dem ud sådan her", forklarede han og begyndte at klippe formen ud, inden han klippede stregerne i midten.
|
|
|
Post by EK on Dec 10, 2014 22:01:27 GMT 1
Spider så på hvad Alex gjorde. Det havde han gjort, så han sammenlignede med det Alex lavede. "Det hr jeg gjort" sagde han, da han selv synes at de lignede meget godt.
|
|
|
Post by Cecilia on Dec 10, 2014 22:07:50 GMT 1
Alex nikkede og to så de to stykker med hver sin hånd. "Så starter du med at tage en strimmel og flette den ind imellem de tre på den anden. Det skal være forhold vist løst, da du altid kan stramme den ind, men det er umuligt at arbejde med ellers", forklarede han og hans fingre udførte roligt bevægelsen.
|
|
|
Post by EK on Dec 11, 2014 22:12:37 GMT 1
Spider kopierede Alex. Det var lidt svært at få det til at gøre det samme som han ville, men det gik da meget godt synes han. Det begyndte i hvert fald at ligne det Alex havde lavet lige før.
|
|
|
Post by Cecilia on Dec 11, 2014 23:09:11 GMT 1
Alex ventede et stykke tid for at være sikker på, at Spider kunne følge med, inden han bevægede sine fingre videre. "Så tager du den næste strimmel og fletter den modsat, stadig løst, indtil du tager den sidste strimmel og fletter sen modsat den anden strimmel og derefter stammer hjertet til", forklarede han og hans fingre arbejdede uden yderligere instrukser.
|
|
|
Post by EK on Dec 12, 2014 21:59:34 GMT 1
Han kopierede Alexs bevægelser, og fil efter et par forsøg det samme ud af det som ham. Det var slet ikke så svært når man vidste hvordan man skulle gøre. Han fandt selv ud af hvordan man gjorde resten, så han gik forsigtigt videre.
|
|
|
Post by Cecilia on Dec 13, 2014 8:24:39 GMT 1
Alex foldede roligt sit julehjerte færdigt og lagde det til siden sammen med de andre. "Gik det?" spurgte han venligt og vendte af ren vane ansigtet mod ham, selvom han jo intet kunne se.
|
|
|
Post by EK on Dec 13, 2014 20:42:15 GMT 1
Spider studerede sit hjerte, "meget flot førstegangs forsøg" smålo han. "Jeg har i hvert fald flettet mit første julehjerte" konstaterede han.
|
|
|
Post by Cecilia on Dec 14, 2014 10:03:58 GMT 1
Alex smilede til ham. "Det er da godt klaret. Har du virkelig aldrig lavet jule pynt før?" spurgte han nysgerrigt, da det alligevel ville være utroligt.
|
|
|
Post by EK on Dec 14, 2014 20:49:33 GMT 1
Spider så på Alex. "Jeg har aldrig holdt jul" forklarede han. "Derfor har jeg heller ikke pyntet op før" sagde han med et stort smil.
|
|
|
Post by Cecilia on Dec 14, 2014 21:29:41 GMT 1
"Har du virkelig aldrig holdt jul?" spurgte Alex en anelse forbløffet. den havde han alligevel ikke regnet med. "Så har jeg lige det, vi skal lave", sagde han efter en kjort indskydelse og ragede en masse farverigt papir til sig.
|
|
|
Post by EK on Dec 16, 2014 20:59:52 GMT 1
Spider rystede på hovedet. "Niks" svarede han. Det er nu ikke noget specielt synes Spider ikke. Han havde jo aldrig holdt det, så han vidste ikke hvordan det ville være.
|
|
|
Post by Cecilia on Dec 16, 2014 23:11:55 GMT 1
Alex smilede til Spider og rystede på hovedet. "Det lyder utroligt... Men på den anden side, så lærer du nu noget nyt." Alex satte alle de papirer han havde samlet sammen i en bunke. "Har du hørt om guirlander?" spurgte han med et venligt smil og tog papirerne op i den ene hånd, inden han lod saksen glide igennem. Alle papurerne på en gang, så han vil klippet en masse tynde strimler. Han satte saksen længere ind og klippede endnu en række strimler.
|
|
|
Post by EK on Dec 21, 2014 18:42:31 GMT 1
Spider rystede på hovedet. Han kendte ikke til det Alex havde nævnt. Han havde allerede glemt had det hed. "Hvad kaldte du det?" Spurgte han med et lille grin. Han kunne ikke lade være med at være lidt nervøs af den kombination, Alex med en saks. (Undskyld jeg ikke har været så aktiv, men har haft terminsprøver i skolen, så derfor har jeg mangler lidt overskud til jer herinde )
|
|
|
Post by Cecilia on Dec 22, 2014 10:49:26 GMT 1
Alex smilede venligt. "Guirlander. Det går meget simpelt ud på at samle nogle strimler til cirkler og så sætte dem sammen i en lang snor", forklarede han med et smil og kørte saksen igennem papiret nogle gange mere, inden han havde en masse strimler liggende foran sig. Han tog en strimmel op og samlede den med en limklat, inden han tog den næste strimmel og samlede den om den første, så de kom til at hænge sammen. "Sådan der", sagde han med et smil og viste det frem mod Spider.
(Det er helt i orden, jeg tror vi alle har haft travlt her de sidste par dage xD)
|
|
|
Post by EK on Dec 27, 2014 19:37:38 GMT 1
Han grinte "guirlander" gentog han med lidt prøvelse. Han kunne godt se hvad Alex mente med det, og det kunne nok blive flot. "Den bliver da lang så?" Sagde han.
|
|