|
Post by Cecilia on Jan 14, 2015 21:44:35 GMT 1
Han slap hende ligedan, da de var nået langt nok ned af gangen, inden de fortsatte udenfor. "Hvordan fandt du ud af det her?" spurgte han hende, da det lød som rent held, at hun havde hørt vagterne snakke om det. Han ville virkelig ønske, at han kunne overhøre sådan noget noget oftere.
|
|
|
Post by Cane on Jan 15, 2015 8:56:03 GMT 1
"Jeg har ørene med mig.." svarede hun og mærkede den kolde luft slå mod sig da de åbnede døren ud til gårdhaven og hun mærkede kort efter hårene på de bare arme rejse sig. Blikket gled søgende rundt og fandt hurtigt skuret. Men lige var var der lys der inde. "Der er nogle.." sagde hun og så så døren gå op. "Her.." mumlede hun hurtigt og trak ham hårdt ind mod væggen inden hun trak hans hoved ned og kyssede ham. De to fra institotionen der kom ud blev kvalt i deres ' hvad laver i her?!' og kiggede den anden vej mens de gik forbi os.
|
|
|
Post by Cecilia on Jan 15, 2015 17:48:53 GMT 1
Se, dem burde ham brude lidt oftere. Han havde bare alt for lidt koncentration til at lægge mærke til sådan noget. Han lagde mærke til lyset og skulle lige til at trække hende med ind igen, inden hun gjorde noget højst overraskende. Hun kyssede ham! Han spilede overrasket øjnene op ved det, da det kom noget bag ham. Men da det virkede til at virke mod vagterne, der kom ud, tog han sig sammen og prøvede lidt akavet at besvare det. Han havde på ingen måde regner med, at hans første kys skulle forløbe sig sådan her.
|
|
|
Post by Cane on Jan 15, 2015 18:04:20 GMT 1
Da døren blev lukket efter de to personale slap hun ham, så sig kort mod døren de var forsvundet ind ad, men der var tomt og trådte så væk for at se nærmere på skuret. Jo det må være der inde. "Du er ret dårlig til det." sagde hun tørt og tog lidt i døren, låst selvfølgelig.
|
|
|
Post by Cecilia on Jan 15, 2015 18:49:53 GMT 1
Hun trak sig væk og han var helt befippet, da det gik op for ham, hvad hun havde gjort. Han prøvede at ryste det af sig. "Du overraskede mig..." mumlede han og rystede sig kort tilbage i fokus. Det var sku da bare et kys! Og så endda et kys for at slippe for vagterne. Han kunne se, hvordan døren var låst, og gik derefter over og satte sig på knæ med døren. Han trak en af de metalstænger, han havde pillet ud fra sengen og satte den i låsen. Han vidste virkelig, hvordan sådan noget fungerede.
|
|
|
Post by Cane on Jan 15, 2015 19:11:40 GMT 1
"Ja, men du må holde igen på den fysiske side af det, du kunne have afsløret os." sagde hun og flyttede sig da han, noget hurtigere end hende fandt en lirker frem. Så han kunne altså også det pis, hvad mon han var kommet ind for så. Hun slog armene om sig selv da den kolde vinter luft bed sig nærmere hendes knogler på de bare arme.
|
|
|
Post by Cecilia on Jan 15, 2015 20:59:49 GMT 1
"Hvad mener du?" spurgte han hende, nok en anelse forlegen, hvilket virkelig ellers ikke var noget, han blev. Men det her var virkelig kommet bag på ham. Han fik på ingen tid dirket låsen op og trådte tilbage, inden han kort kiggede sig over skulderen for derefter at skubbe døren op.
|
|
|
Post by Cane on Jan 15, 2015 21:18:58 GMT 1
"Din overrakselse, den var næsten ved at afsløre os." svarede hun ham monotomt og stod lidt bag ham, let trak hun til siden så hun kunne se forbi hans højere skikkelse og ind i rummet, der var mørkt igen, men det var tydeigt at der var lidt fyrværkeri. Selvfølgelig var der ikke meget og det var sikkert også billigt.
|
|
|
Post by Cecilia on Jan 15, 2015 21:38:34 GMT 1
"Du kunne i det mindste have advaret mig bare en smule... Gør du ofte det der på fyre, du lige møder?" spurgte han og det kække smil gled nu igen op på hans læber, da han fandt tilbage i det normale humør. Han skulle bare ligge det kys bag sig. Han kiggede ind i mørket, men heldigvis var der en smule lys udefra. De skulle i hvert fald ikke risikere at blive opdaget pga. det. Han trådte ind og satte sig på hug for at betragte fyrværkeriet. "Ikke meget... Men alligevel nok", sagde han tænksomt. Og det var fint, at der var noget, der ikke var så stærkt igen.
|
|
|
Post by Cane on Jan 15, 2015 22:10:34 GMT 1
Hun fnøs af ham. "Nej, jeg ved bare det virker." Hun havde gjort det nogle få gange før med nolge af den hun havde hængt ud med, men det var lang tid siden nu, hun havde været spærret inde for længe. Hun betragtede hans udtryk da han faldt tilbage i det tidligere set humør. "Hvad vil du med det?" spurgte hun så lettere nysgerrigt.
|
|
|
Post by Cecilia on Jan 15, 2015 22:14:39 GMT 1
"Det kan man vist roligt sige. HVis jeg skal negle noget andet, så ka du tro, at jeg finder dig. Så kan du måske også lære mig at reagere ordenligt", sagde han drillende og blinkede til hende, inden han fokuserede på fyrværkeriet. Han fandt en lille raket og valgte at bedømme, at den var nok. Der var jo ikke nogen, der skulle komme til skade. "Pifte festen en smule op", sagde han med et lettere sindssygt ansigtsudtryk igen.
|
|
|
Post by Cane on Jan 15, 2015 22:21:00 GMT 1
"Det er nok den dårligste score replik jeg har hørt." Og jeg har kun hørt hvad der har været i crap-tv så det siger ikke så lidt endda. Han udtryk ændre sig da hans øjne ender på fyrværkeriet, og jeg kan godt mærke at han bliver mere spænde at have med at gøre efterhånden. Derfor står jeg afventende og holder vagt selvom døren er halvejs lukket og vi faktisk ikke kan ses.
|
|
|
Post by Cecilia on Jan 15, 2015 22:29:28 GMT 1
"Præcis. Jeg er virkelig mesteren i dårlige scorereplikker", forsikrede han hende om, da det uden tvivl var hans bedste kompetence. Men vent, prøvede han egentlig at score hende? Se, den havde han ikke overvejet... Måske? Han rystede på hovedet og koncentrerede sig om fyrværkeriet. Sådan noget kunne nemt gå galt og det skulle det bare ikke. Jeg vejer den lille raket i hånden, inden jeg griber fat i den. Cafeteriet er ikke ligefrem det mest højtloftede lokale, men alligevel burde det godt kunne lade sig gøre? Eller skulle han så måske gemme raketten til et andet tidspunkt? Ville han blive opdaget?
|
|
|
Post by Cane on Jan 15, 2015 22:32:31 GMT 1
Blikket var kortvarigt rettet mod ham da han så noget tænkende ud, men så lod hun det igen glide ud i nattens kølighed. "Der er ikke lang tid igen. Klokken er lidt over elleve." sagde hun og kneb øjnene sammen da døren ind til institutionen gik op. "Sh." sagde hun så hurtigt og lod døren glide helt i. Om det var indsatte eller et personale medlem nåede hun ikke at se.
|
|
|
Post by Cecilia on Jan 15, 2015 22:38:40 GMT 1
Han nåede lige at nikke til hendes ord og rejse sig med den lille raket, inden hun lod døren glide i, og der nu var kulravende mørkt. "Hvad sker der?" hviskede han til hende og prøvede at finde ud af, hvor hun var henne. HVad havde hun set? Kunne hun overhovedet se noget lige nu? Han prøvede virkelig at afsøge mørket for at finde det mindste tegn på hende.
|
|
|
Post by Cane on Jan 16, 2015 8:47:41 GMT 1
Blikket var rettet mod den lille sprejke der var mellem væggen og døren. Hvad fangede han ikke i lyden shh? Tænkte hun kort og kunne fornemme at han søgte omkring, kunne han ikke stå stille? Han endte med at vælte et eller andet jo. Jeg rækker hånden bagud for at se om jeg kan få fat på ham så han gider stå stille. Alt imens jeg prøver at finde ud af hvem der kom ud i gården.
|
|
|
Post by Cecilia on Jan 16, 2015 15:36:13 GMT 1
Han fumlede lidt omkring, inden der blev grebet fat i hans arm og han stoppede op. Han valgte dog at lade være med at sige noget denne gang, da hendes tavshed måtte betyde, at der var et eller andet galt. I stedet stod han stille og ventede på, at hun ville komme med en forklaring. Der måtte jo være en grund?
|
|
|
Post by Cane on Jan 16, 2015 18:43:58 GMT 1
De to snakkende personer forsvinder rundt om hjørnet og ud af synsvinkel. Så så hun tilbage på ham, eller hvor hun regnede med han var for mørket var næsten komplet her inde. "Shh - betyder luk røven." sagde hun så lavmælt. Inden hun nikkede mod fyrværkeriet - hvilket han jo selvfølgelig ikke kunne se. "Er du færdig?" spurgte hun Leo. De skulle se at komme væk.
|
|
|
Post by Cecilia on Jan 16, 2015 21:30:38 GMT 1
Han ventede, hvilket efter et lille stykke tid var ved at drive ham til vanvid. Han begyndte at pille lidt ved lommerne og stod skiftevis med vægten på det ene eller det andet ben. "Men du kan ikke bare shh'se mig, uden at fortælle mig hvorfor", sagde han, da det nok var det, der gjorde ham mest irriterende. Han ville gerne vide alt. "Ja, stort set. Tror du, at de har nogle mindre ting? Altså ander end store raketter?" Se, det kunne være smart og ville være uden så stor skadesrisiko.
|
|
|
Post by Cane on Jan 17, 2015 10:31:15 GMT 1
Jeg himler med øjnene over ham og ser mod hans skikkelse gennem mørket. "Shh - plejer at betyde, hold kæft og gør det nu hvis ikke du vil opdages." Svare jeg ham. "Så er det svært at fortælle hvorfor uden at det i bund og grund kunne være ligegyldigt at tysse på dig fra start." Jeg trækker så på skuldrende og får skubbet døren en lille smule op. "Se om der er noget ellers skider vi." Et svagt lys når ind til os og giver et lidt klare billede af rummet.
|
|