|
Post by Cane on Sept 4, 2014 8:34:38 GMT 1
Igen tøvede hun lidt med svaret, i hvilken forstand positivt? På den lukkede havde hun været spærret inde på et værelse de fleste af døgnets timer, her kunne hun da bevæge sig omkring, det var positivt. Men det ville hun nok ikke finde vildt positivt. Kort tænkte hun sig om inden hun rystede på hovedet. "Nej... der er nok ikke noget..." Svarede hun så og betragtede Annabell igen "Ikke hvad jeg er stødt på." Ud over den lille del mere frihed der var her.
|
|
|
Post by Cecilia on Sept 4, 2014 9:02:31 GMT 1
Et tungt suk forlod hende, bare ved tanken. Det kunne ikke gå hurtigt nok med at komme væk herfra. "Det lyder bare fantastisk!" sagde hun med ordene dryppende af ironi, inden et opgivende smil kom over hendes læber. Det her ville jo nærmest blive et helvede. Men hun måtte bare hurtigt komme i gang med at charmere sig ind, så hun kunne komme væk herfra. Jo hurtigere, jo bedre.
|
|
|
Post by Cane on Sept 4, 2014 9:29:34 GMT 1
Dina så lidt på pigen. Hvad mon hun var end her for? Hun ville ikke spørge for så kom spørgsmålet tilbage til hende selv, men det gjorde hende alligevel lidt nysgerrig. Hun nikkede lidt for at give en reaktion på at hun havde hørt de ligegyldige ord. Så langsomt lod hun fødderne glide ned fra stolesædet og sad mere normalt og udrettet. Forsat lå det mærke blik på Annabell.
|
|
|
Post by Cecilia on Sept 4, 2014 12:58:56 GMT 1
Det kom der ikke noget svar for, men det havde Annabell ikke regnet med. Det var jo ikke et spørgsmål, så hvordan kunne Dina svare? "Hvor gammel er du så? Og du siger bare, hvis du bliver træt af smalltalk", sagde Annabell med et let smil og holdt opmærksomt blikket rettet mod Dina. Hun ville ikke være uhøflig på nogen måde, og derfor prøvede hun at føre samtalen videre.
|
|
|
Post by Cane on Sept 4, 2014 13:02:30 GMT 1
Hun så lidt på brunetten igen og lyttede til spørgsmålet. "Jeg er ikke ligefrem den bedste til smalltalk..." mumlede hun, det med at snakke var der generelt ikke mange der havde givet sig tid til med hende. "Jeg er femten... du er?" Femten var minimumet for at komme her ind, hvilket nok sagde lidt. Annabell måtte være mindst seksten... nok nærmere sytten.. Eller måske atten... Dina var ikke så skarp til aldre, de betød heller ikke så meget for hende.
|
|
|
Post by Cecilia on Sept 4, 2014 18:00:12 GMT 1
"Det skal du ikke være ked af. Det er jeg heller ikke", svarer jeg ærligt. Jeg finder det altid en smule akavet at sidde og føre ligegyldige samtaler, men lige nu giver jeg det en chance. Jeg vil ikke have hende til at hade mig, for det vil ikke være en del af planen. "Jeg er 17... Har du nogle interesser?" spørger jeg, udelukkende for at føre samtalen videre. Det kan jeg jo lige så godt gøre.
|
|
|
Post by Cane on Sept 4, 2014 18:13:19 GMT 1
Hun skævede lidt ved de ord, nej men hun gør det noget bedre end mig. Så nikkede hun lidt inden hun trak på skuldrene. Interesser? Nej, jeg har aldrig haft tid til at sætte mig fast på noget, da jeg hele tiden er end op på den lukkede... tænkte hun "Nej.. ikke rigtigt.. har du?" spurgte Dina så og skævede mod pigen igen. Gad vide hvorfor hun gad spilde tiden her... Men der måtte virkelig ikke være andet at lave!
|
|
|
Post by Cecilia on Sept 4, 2014 18:35:15 GMT 1
Pigen var egentligmeget venlig efter Annabells mening, da hun jo trods alt ikke kendte til baghistorien, der havde gjort hendes liv til et helvede. Det var noget af en lettelse. Da spørgsmålet blev sendt tilbage, ned hun sig let i læben, men holdt blikket mod Dina. "Ikke rigtig... Måske at tegne?" Men det ville så kun være planoversigter. "Har du intet, du virkelig bryder dig om at lave?" spurgte hun forsigtigt, da det også kunne blive for meget rodet i andres privatliv.
|
|
|
Post by Cane on Sept 4, 2014 19:21:49 GMT 1
"Tegne?" Hun lignede lidt mere en der brugte sine weekender i byen end ved et skrivebord? Men så røg spørgsmålet tilbage til hende selv igen. "Nej.. ikke rigtigt... høre musik.." Det var der en af sygeplejerskerne der havde fundet ud af. Musik var godt... Ellers havde hun intet fast holdepunkt.
|
|
|
Post by Cecilia on Sept 4, 2014 20:19:43 GMT 1
"Ja...?" spurgte Annabell forsigtigt, da hun ikke kunne forstå, hvorfor det blev til et spørgsmål. Rygtet om hende som pyroman havde jo spredt sig som en steppebrand, så det var ikke venner, hun havde haft flest af. "Hvilket slags musik så?" spurgte hun rent faktisk en smule nysgerrig. Hun havde aldrig rigtig forstået musik, da der var noget underligt ved den. Sådanne toner, der bare passede sammen på flere forskellige måder, der egentlig ikke havde noget system. Annabell hadede, når der ikke var system.
|
|
|
Post by Cane on Sept 5, 2014 7:59:42 GMT 1
Blikket er igen stirrende fikseret på brunetten. "Øh.. lidt af hvert... metal.. rock.. tror jeg" det ville nok ikke undre hende som hun lige nu så på hende. Hvad var det nu hun kunne lide? Hvor var Dina dog dårlig til at høre efter på de ligegyldige ting.. når jo! Tegne. "Hvad tegner du?" Spurgte hun så uden at lade blikket vige
|
|
|
Post by Cecilia on Sept 5, 2014 8:51:32 GMT 1
Annabell nikkede med et smil. Det var specielt de genre, hun absolut ikke forstod. Der var for det meste ingen mening i, hvornår det hele blev spillet og det var for det meste bare en masse larm uden et egentligt system. Hun hadede, når ting ikke var i system. "Kan du så også selv spille musik?" Det kunne nogle af dem, der lyttede til det. "Det..." Annabells blik gled rundt for at være sikker på, at der ikke var nogen vagter i nærheden. "Ærligt? Planer over bygninger. Egentlig bare planer i det hele taget." Det var jo grunden til, at hun var kommet herind.
|
|
|
Post by Cane on Sept 5, 2014 9:22:07 GMT 1
Hun rystede idt på hovedet og totter af det halvkorte hår vippede fra side til side. "Nej." Hun havde aldrig haft muligheden eller lysten til det. Hun kunne bare ogdt lide at lytte til de hårde toner blandet emd de bløde. Annabells tøven får Dina til at skærpe blikket mod hende. HEndes blik gled omkring og Dina stirrede intenst på hende. "Planer?" Hun var straks mere interesseret. "Hvordan planer?" Var det som kup-planer? Eller de der blå skitser man så på film? Hendes tøvende stamme får Dina til at læne sig mest mod første del.
|
|
|
Post by Cecilia on Sept 5, 2014 9:33:49 GMT 1
Så hun var en af dem, der udelukkende brød sig om at lytte til det. Det kunne Annabell acceptere, selvom hun stadig ikke forstod, hvorfor man overhovedet ville lytte til musik. Men det ville hun ikke dømme Dina ud fra. Dina så med det samme mere interesseret ud og Annabell fortrød lidt, at hun havde snakket højt om det. Det måtte helst ikke komme ud. "Ja. Kupplaner. Det var derfor, jeg kom herind", sagde hun meget lavt, så hun var sikker på, at vagterne, hvis de nu stod lige uden for Cafeteriet, ikke kunne høre hende.
|
|
|
Post by Cane on Sept 5, 2014 10:01:44 GMT 1
Dina blev siddende som hun nu engang sad selvom hun lyttede meget med, hvis man sad lænet ind over bordet ville vagterne helt sikkert komme tættere. Men hun kunne godt høre Annabells ord trods de var meget lave, hun nikkede med stirrende blik, hun måtte være god til det siden hun røg ind for det. Måske nogle af dem var blevet effektueret? Hun sagde ikke noget, lidt i håb om at hun selv ville snakke videre om det. Dog troede Dina ikke helt selv på det, selvom hun var interesseret. Planer over bygninger, det kunne altid være brugbart, hun havde stadig kriminelle tanker om at færdiggøre hvad hun startede, og der kunne en planlægger være brugbar. Selvom hun helst så at hun gjorde alt alene.
|
|
|
Post by Cecilia on Sept 5, 2014 11:51:46 GMT 1
Dina svarede ikke, men det gjorde ikke Annabell noget. I det mindste stillede hun ikke spørgsmål, for Annabell havde ikke den store lyst til at fortælle ud om sine planer og hvad hun egentlig havde gjort. Nogle af dme havde jo frt til ret så store røverier og andet, og det var ikke helt heldigt, hvis det kom ud.
|
|
|
Post by Cane on Sept 5, 2014 12:06:38 GMT 1
Annabell virker ikke til at ville fortælle mere. Det ærgede Dina en smule, men mere havde hun heller ikke forventet. Hun ville jo heller ikke selv komme ud med hvad hun havde gjort, hun var ikke direkte stolt af sine handlinger, hun havde bare gjort hvad der skulle til for at overleve. Og overleve ville hun. Men nu var stilheden igen faldet over dem. Hvad skulle hun sige til den ældre pige? Hvad snakkede normale piger om? Musik? Drenge? Hun tvivlede på at nogen af de to ting ville falde i god jord her.
|
|
|
Post by Cecilia on Sept 5, 2014 12:15:34 GMT 1
Igen var stilheden faldet over dem, men det nægtede Annabell at lade ske. "Har du overvejet at tage nogle opgaver?" spurgte hun for at føre samtalen videre, og samtidig føre den væk fra hende selv. Hun ville nemlig helst ikke snakke om det hun gjorde før, så længe hun var her. Det ville ikke gøre det nemmere at slippe ud ved at snakke om det.
|
|
|
Post by Cane on Sept 5, 2014 12:33:06 GMT 1
Hendes blik var gledet lidt rundt i den næsten tomme kantine så det strøg straks tilbage til Kingston da hun hørte der blev snakket igen. "Opgaver?" spurgte hun og lagde hovedet en smule på sned. Med håndfladen skubbede hun nogle totter hår væk fra ansigtet og så på pigen der nu skirftede emne - hvilket vel var godt...?
|
|
|
Post by Cecilia on Sept 5, 2014 13:59:59 GMT 1
Hun havde tydeligvis ikke hørt om det, men det gjorde ikke Annabell noget. Så havde de noget at snakke om. "Ja, opgaver. Så man kan tjene point og få bedre ting og sådan." Og måske endda charmere sig til at komme tidligere ud. Det var i hvert fald et led i en af de planer, hun allerede var begyndt at brygge på.
|
|